PINCESZÍNHÁZ - TASNÁDI ISTVÁN: PARAVARIETÉ


Szomorú sors jutott Hajagos Bettinának, a Paravarieté c. vígjáték női szereplőjének. Előbb egy durva bunkóval kellett együtt élnie, női akrobatamutatványokat teljesítenie (mint szülő nőnek, mint súlyos szatyrot cipelő erőművésznek, vagy mint férje bántalmazásait és személyiségét elviselőjének).


Miután ezen a bunkón túljut és az újrakezdés öröme, reménye tölti el, a sors éppen Buflakár Bélával hozza össze, aki a középszerűség virtuóza, egy totálisan érdektelen személy. Olyan „abortusz szökevény”, aki tulajdonképp tévedésből született meg.


Tasnádi István remek groteszk darabjában varieté figurák szerepelnek, ám ők az élet mindennapos helyzeteiben adják elő különleges mutatványaikat. 

Pazarul játszanak mindannyian: Kovács Vanda a nőimitátor, Némedi Árpád az erőművész és a fakír szerepében, szózsonglőrként pedig Blahó Gergely és a középszerűség géniuszaként Kaszás Gergő. Utóbbi felejthetetlen monológot ad elő saját jelentéktelenségéről, minden élvezettől, szenvedélytől mentes életéről. Hogy végül az ilyen férfiakkal körülvett Hajagos Bettina sorsa hogyan fordulhat jóra, azt nem áruljuk el…


Miközben a nézők harsányan vihoghatnak az „örkényi” jeleneteken, élvezhetik Tasnádi István ragyogóan megformált, szellemes gondolatait, nem utolsósorban pedig Szemenyei János remek zenéjét és a sokat mondó dalbetéteket.

A Paravarietét, amelyet először 2005-ben a Kaposvári Csiky Gergely színházban mutattak be, a Pinceszínházban a december 1-jei nyilvános főpróba és a 2-i bemutató után december 7-én és 11-én is láthatja a közönség.

SZEREPLŐK:

Szabóné Hajagos Bettina – Kovács Vanda
Zoroaszter Leó - Némedi Árpád
Buflakár Béla – Kaszás Gergő
Ezerarcú Fregoli – Blahó Gergely

ALKOTÓK:

Zeneszerző: Szemenyei János
Koreográfus: Bóbis László
Látványtervező: Palánki Hédi
Súgó: Fitos Réka
Kellékes: Bali V. Gergő
Rendezőasszisztens: Zakar Ági
Rendező: Tasnádi Csaba
                                                                                                                                              (marton jános)
 

 
PREMIERPRESS